Νεότερες ενημερώσεις για το Πρόγραμμα

Κορυφαία Εξοικονόμηση και Αντοχή με Εξωτερική Θερμομόνωση

Νεότερες ενημερώσεις για το Πρόγραμμα

Νεότερες ενημερώσεις για το Πρόγραμμα
  • Διευκρινήσεις Πληροφοριακού Συστήματος (εδώ)
  • Νεότερες διευκρινήσεις προς κατασκευαστές (εδώ)

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα ενεργοποιηθεί ανά περιφέρεια στις ημερομηνίες που αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα.

Για την διευκόλυνσή σας έχουν συγκεντρωθεί και τα αντίστοιχα ποσά επιδότησης ανά περιφέρεια.

Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση που έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα του προγράμματος στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδος, έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του Προγράμματος.

Θα έχετε τη δυνατότητα να ολοκληρώσετε τις αιτήσεις που δεν έχετε οριστικοποιήσει και να ενταχθείτε σε λίστα επιλαχόντων. Οι αιτήσεις της λίστας θα ικανοποιηθούν εφόσον απελευθερωθούν δεσμευμένοι πόροι του προγράμματος ή προκύψουν πρόσθετοι πόροι.

Η ημερομηνία και ώρα εισόδου στο σύστημα για την ολοκλήρωση των εκκρεμών αιτήσεων θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση.

Περιφέρεια Ποσό (€) (Ταμείο Εξοικονομώ ΙΙ) Ποσό (€) (Πρόγραμμα Άμεσης Ενίσχυσης) Ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων
Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 42.996.243,78 17.645.444,51 Δευτέρα, 19 Μαρτίου, 8:00 π.μ.

Έκλεισε οριστικά η διαδικασία των νέων αιτήσεων.

Κεντρική Μακεδονία 38.531.889,04
Ήπειρος 14.403.055,59
Θεσσαλία 18.725.777,85
Δυτική Ελλάδα 13.243.777,83
Στερεά Ελλάδα 1.824.876,17 12.263.166,71 Δευτέρα, 26 Μαρτίου, 8:00 π.μ.

Έκλεισε οριστικά η διαδικασία των νέων αιτήσεων.

Δυτική Μακεδονία 8.366.527,88 6.662.055,58
Πελοπόννησος 12.483.388,93
Ιόνιο 6.178.500,01
Βόρειο Αιγαίο 11.821.333,35
Κρήτη 14.282.555,59
Αττική 12.576.525,58 50.748.951,25 Δευτέρα, 2 Απριλίου, 8:00 π.μ

Έκλεισε οριστικά η διαδικασία των νέων αιτήσεων.

Νότιο Αιγαίο 2.235.826,59 7.435.378,01

Νεότερες ενημερώσεις (26/3/2018)

Διαδικασία ολοκλήρωσης υπαρχουσών αιτήσεων:

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, το σύστημα θα παραμείνει ανενεργό για τις Περιφέρειες για τις οποίες έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του προγράμματος (δηλαδή τις Ηπείρου, Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Κεντρικής Μακεδονίας) έως την Τετάρτη, 28/3. Θα ενεργοποιηθεί εκ νέου η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων σταδιακά ανά περιφέρεια, ως εξής:

  • Τετάρτη 28/3 Ήπειρος,
  • Πέμπτη 29/3 Ανατολική Μακεδονία & Θράκη,
  • Παρασκευή 30/3 Δυτική Ελλάδα και
  • Σάββατο 31/3 Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία.

Όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση των αιτήσεων τους, που ανήκουν στις ενεργές Περιφέρειες.

Επίλυση προβλημάτων αλλαγής e-mail:

Παράλληλα και έπειτα από τις διαδοχικές αναβαθμίσεις του πληροφοριακού συστήματος του προγράμματος “Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον II”, το ΥΠΕΝ ενημέρωσε για την επίλυση των προβλημάτων αλλαγής email.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του το ΥΠΕΝ αναφέρει:

Μετά την πρόσφατη αναβάθμιση έχουν επιλυθεί προβλήματα αλλαγής email που είχαν ανακύψει κατά την λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος. Όσοι εκ των χρηστών κατά το στάδιο υποβολής email είχαν καταχωρήσει λάθος email και δεν έχουν λάβει τον επιβεβαιωτικό κωδικό, μπορούν να προχωρήσουν στην διόρθωση του μέσω της σχετικής επιλογής αλλαγής email.

Το σύστημα θα παραμένει ανοικτό καθημερινά 08:00 – 20:00, ενώ τον υπόλοιπο χρόνο θα πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης.

Νεότερη Ενημέρωση (29/3/2018)

Για τις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων το διάστημα από Τετάρτη 28/3 έως Κυριακή 1/4.

Απενεργοποιείται η δυνατότητα δημιουργίας νέων αιτήσεων για την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας, και διατηρείται η δυνατότητα επεξεργασίας αιτήσεων. Θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις περιφέρειες Ιόνιο, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων, καθημερινά 8:00 με 20:00.

Από το ΥΠΕΝ υπογραμμίστηκε πως το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο σύστημα αυθεντικοποίησης χρηστών της ΑΑΔΕ έχει αποκατασταθεί και οι ενδιαφερόμενοι πλέον μπορούν να συνδεθούν κανονικά.

Νεότερη Ενημέρωση (3/4/2018)

Από Δευτέρα 2/4/2018 απενεργοποιείται η πρόσβαση των μέχρι σήμερα εγγεγραμμένων και ενεργοποιείται η δυνατότητα εγγραφής για τις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.

Στην Περιφέρεια Αττικής έχει δεσμευτεί το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του Προγράμματος. Για την περιφέρεια αυτή θα υπάρχει δυνατότητα για την επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων αύριο και από την Τρίτη 10/4.

Επίσης, θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις Περιφέρειες Κρήτης, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων και θα υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων στις υπόλοιπες περιφέρειες, καθημερινά 08:00 – 20:00.

Νεότερη Ενημέρωση (16/4/2018)

Το ΥΠΕΝ διευκρίνισε ποιοι και πότε μπορούν να υποβάλλουν νέες αιτήσεις και να επεξεργάζονται τις υφιστάμενες και παράλληλα ενημερώνει τι θα ισχύσει για εκείνες που φαίνονται κλειδωμένες στο σύστημα:

Ακολούθως παρατίθεται η ενημέρωση του ΥΠΕΝ:

Σας ενημερώνουμε ότι διατηρείται η δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων και επεξεργασίας για τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων μέχρι την δέσμευση των διαθέσιμων πόρων και υπάρχει η δυνατότητα για επεξεργασία υπαρχουσών αιτήσεων στις υπόλοιπες περιφέρειες, καθημερινά 8:00 με 20:00.

Aπό την Τρίτη 17/4/2018 έως και την Κυριακή 22/4/2018 θα παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων, για όλες τις Περιφέρειες. Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.

Για το ανωτέρω διάστημα το σύστημα δεν θα είναι διαθέσιμο σε νέους χρήστες (δημιουργία νέας αίτησης) για τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Η δυνατότητα δημιουργίας νέων αιτήσεων σε αυτές τις Περιφέρειες θα ενεργοποιηθεί εκ νέου την Τρίτη 24/4/2018.

Νεότερη Ενημέρωση (17/4/2018)

Ενεργοποιείται εκ νέου την Τρίτη, 17 Απριλίου, η δυνατότητα επεξεργασίας αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υποβολής αίτησης 13.881 ενδιαφερόμενοι που έχουν εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά δεν εχουν οριστικοποιήσει την υποβολή.

Επιπλέον αυτών, μέχρι την Παρασκευή είχαν υποβληθεί οριστικά 42.035 αιτήσεις. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεδομένης της απόφασης για διπλασιασμό των πόρων του Προγράμματος, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης του συνόλου των περίπου 56.000 ενδιαφερομένων.

Δείτε την έως σήμερα κατανομή των αιτήσεων στον πίνακα που ακολουθεί:

Νεότερη Ενημέρωση (22/4/2018)

Μέχρι και την Κυριακή, 29 Απριλίου 2018, θα παραμείνει ανοιχτή η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», ώστε οι ενδιαφερόμενοι σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας να ολοκληρώσουν και υποβάλλουν οριστικά τις αιτήσεις τους. Ζητούμενο είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να ενεργοποιηθεί το επόμενο στάδιο (δήλωση επιλογής ή όχι λήψης δανείου) για το σύνολο των υποβεβλημένων αιτήσεων (πλην των ειδικών περιπτώσεων, όπως κάτοικοι εξωτερικού, πρόσφατη απόκτηση ακινήτου κλπ, για τις οποίες προβλέπεται περαιτέρω έλεγχος από το Δικαιούχο του Προγράμματος-Ε.Τ.Ε.ΑΝ. Α.Ε.).

Προς διευκόλυνση των πολιτών που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης, δημιουργήθηκε Γραμμή Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας στην οποία θα μπορούν να υποβάλλουν τηλεφωνικώς (213-1513780, 213-1513781) ή γραπτώς (support.ekoii@prv.ypeka.gr) τα ερωτήματά τους. Η Γραμμή θα λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.

Επισημαίνεται ότι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν είναι επιτρεπτή η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ, και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα. Υπενθυμίζεται ότι έχει ανακοινωθεί ο διπλασιασμός των πόρων του Προγράμματος και πλέον αυτοί είναι επαρκείς για την κάλυψη των αιτήσεων που δεν έχουν ακόμη υποβληθεί οριστικά.

Σχετικά με τις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίου, η πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, για εγγραφή και υποβολή αιτήσεων, τη Δευτέρα 30 Απριλίου 2018 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι να καλυφθεί το σύνολο των πόρων προς διάθεση.

Νεότερη Ενημέρωση (26/4/2018)

Κατά την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ, έχει διαπιστωθεί το φαινόμενο να είναι διαφορετικά τα τετραγωνικά μέτρα κύριας χρήσης στο Ε9 σε σχέση με την θερμαινόμενη επιφάνεια που καταγράφεται στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) λόγω τακτοποίησης αυθαιρεσιών. Στην περίπτωση που η επιφάνεια στο Ε9 έχει δηλωθεί ορθά σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το παραπάνω δεν αποτελεί πρόβλημα. Ο ωφελούμενος μπορεί, πριν την οριστική υποβολή, να επιλέξει το πεδίo με την ένδειξη:

“Επιθυμείτε να υποβάλλετε οριστικά, παρά το γεγονός ότι τα δηλωμένα τ.μ. στο Ε9 + τυχόν τ.μ. τακτοποιήσεων που δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 υπερβαίνουν τα τ.μ. της ωφέλιμης επιφάνειας ΠΕΑ περισσότερο από 7 τ.μ. και η αίτησή σας να προωθηθεί ως ειδική περίπτωση για έλεγχο από τον Δικαιούχο του προγράμματος;”

Ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία, η αίτηση τίθεται σε καθεστώς «ειδικής περίπτωσης», προχωράει και θα ελεγχθεί πριν την Υπαγωγή κατά πόσο συμφωνούν τα τετραγωνικά μέτρα στα αντίστοιχα έγγραφα: οικοδομική άδεια ή/και άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο, Ε9, ΠΕΑ.

Νεότερη Ενημέρωση (30/4/2018)

Ενεργοποιήθηκε και πάλι από σήμερα, Δευτέρα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» για τις περιφέρειες Νοτίου και Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων και θα είναι διαθέσιμη έως Κυριακή 6/5/2018 ή έως την εξάντληση των σχετικών πόρων.

Η πλατφόρμα είναι ανοιχτή τόσο για την οριστική υποβολή των αιτήσεων όλων όσοι έχουν ενταχθεί στο σύστημα αλλά και για νέες αιτήσεις, καθώς δεν έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων που τίθενται προς διάθεση.

Οι αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα, θα πρέπει πρώτα να ανακληθούν, καθώς δεν επιτρέπεται η ύπαρξη ταυτόχρονα περισσότερων της μίας αίτησης για το ίδιο ΑΦΜ και να επανυποβληθούν.

Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται, παραμένει στο σύστημα, οπότε δεν τίθεται θέμα απόρριψης της αίτησης ως εκπρόθεσμης.

Από τη Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση θα παρέχεται εκ νέου η δυνατότητα στους υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.

Νεότερη ενημέρωση (7/5/2018)

Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.

Από Δευτέρα 7/5/2018 και για διάστημα που θα γνωστοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.

Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.

Οι πολίτες που έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής αίτησης μπορούν να υποβάλλουν τα ερωτήματά τους τηλεφωνικώς (213.1513.780, -781, -124, -139) ή γραπτώς (support.ekoii@prv.ypeka.gr). Η Γραμμή λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες από 10:00 έως 16:00.

Νεότερη ενημέρωση (17/5/2018)

Στην επόμενη φάση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων περνά το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ», ενεργοποιώντας τη δυνατότητα αίτησης χρηματοδότησης από τραπεζικό ίδρυμα.

Στις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.exoikonomisi.ypen.gr ενεργοποιείται η επιλογή λήψης ή μη δανείου.

Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιλέξει:

  • τη λήψη δανείου, θα ακολουθεί (εντός 30 ημερών) πιστοληπτικός έλεγχος από την εμπλεκόμενη τράπεζα, ώστε (εντός 75 ημερών) να εγκριθεί το δάνειο.
  • τη μη λήψη δανείου, η αίτηση θα προωθείται προς οριστική υπαγωγή.

Για την αποφυγή φόρτου στο πληροφοριακό σύστημα, θα ακολουθηθεί και πάλι ο διαχωρισμός της επικράτειας σε τρεις ομάδες και η τμηματική ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιλογής, όπως περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα.

Περιφέρεια Έναρξη σταδίου επιλογής λήψης ή μη δανείου
Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Κ. Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτ. Ελλάδας 21 Μαΐου, 12:00
Δυτ. Μακεδονίας, Ιονίου, Στ. Ελλάδας, Πελοποννήσου, Β. Αιγαίου, Κρήτης 29 Μαΐου, 12:00
Αττικής, Ν. Αιγαίου 4 Ιουνίου, 12:00

Διευκρινίζεται ότι:

  • Η προθεσμία 30 ημερών προς τις τράπεζες για την πραγματοποίηση πιστωτικού ελέγχου, λογίζεται από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος επιλέξει στο πληροφοριακό σύστημα τη λήψη δανείου και επισυνάψει το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
  • Το ποσό για την επιχορήγηση θα παραμένει δεσμευμένο μέχρι και 75 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης υποβολής αίτησης δανείου για την οικεία Περιφέρεια (σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα). Εντός του διαστήματος αυτού θα πρέπει να εγκριθεί το δάνειο ή ο ενδιαφερόμενος να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου.
  • Για τις αιτήσεις που εντάσσονται σε «ειδική περίπτωση», η προθεσμία των 75 ημερών λογίζεται από την ημερομηνία ηλεκτρονικής ενημέρωσης του ωφελουμένου για την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων για την έγκριση.

Νεότερη ενημέρωση (22/5/2018)

Για απορίες που προκύπτουν κατά την διαδικασία συμπλήρωσης αίτησης Ενεργής για λήψη Δανείου οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν με την τράπεζα της επιλογής τους στα στοιχεία που βρίσκονται στο πεδίο:

Ενημέρωση / Συνοπτική Εικόνα /+Στοιχεία Επικοινωνίας Συνεργαζόμενης Τράπεζας

Νεότερη ενημέρωση (24/5/2018)

Σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το πληροφοριακό σύστημα του νέου “εξοικονομώ” θα παραμείνει ανοικτή για διορθώσεις μέχρι το τέλος Ιουνίου.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ ενημερώνει ως εξής:

“Σας γνωρίζουμε ότι έχει καλυφθεί το σύνολο των πόρων σε όλη την επικράτεια και δεν υφίσταται η δυνατότητα εισαγωγής νέων χρηστών για δημιουργία νέων αιτήσεων.

Από τη Δευτέρα 7/5/2018 και έως το Σάββατο 30/6 παρέχεται η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.
Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία/ επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Αιτήσεις που εμφανίζονται ως «κλειδωμένες» στο σύστημα θα πρέπει να ανακληθούν και να επανυποβληθούν. Το ίχνος και το ιστορικό υποβολής αίτησης που ανακαλείται παραμένει στο σύστημα αλλά η αίτηση χαρακτηρίζεται ως οριστικά ακυρωθείσα και δίνεται έτσι η δυνατότητα για υποβολή νέας για το ίδιο ακίνητο / ίδιο ΑΦΜ.”

Νεότερη ενημέρωση (28/5/2018)

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για τη διαδικασία δανειοδότησης στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ από το «Εγχειρίδιο Εισαγωγής Στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του προγράμματος Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ, για τη διαδικασία Δανειοδότησης» που θα βρείτε στον εξής σύνδεσμο.

Νεότερη ενημέρωση (4/6/2018)

Ανοίγει από σήμερα το «Εξοικονομώ κατ΄οίκον ΙΙ» για την για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης από τράπεζα για τις περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, που θα λειτουργεί από τις 12 το μεσημέρι, μπορούν όσοι έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα να επιλέξουν αν θα προχωρήσουν στη λήψη δανείου. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιλέξει τη λήψη δανείου, θα ακολουθεί (εντός 30 ημερών) πιστοληπτικός έλεγχος από την εμπλεκόμενη τράπεζα, ώστε (εντός 75 ημερών) να εγκριθεί το δάνειο. Αν όμως επιλέξει τη μη λήψη δανείου, η αίτηση θα προωθείται προς οριστική υπαγωγή.

Για την αποφυγή φόρτου στο πληροφοριακό σύστημα, ακολουθείται ο διαχωρισμός της επικράτειας σε ομάδες Περιφερειών, και η τμηματική ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιλογής, με το εξής πρόγραμμα:

Διευκρινίζεται ακόμη ότι η προθεσμία 30 ημερών προς τις τράπεζες για την πραγματοποίηση πιστωτικού ελέγχου, λογίζεται από τη χρονική στιγμή που ο ενδιαφερόμενος επιλέξει στο πληροφοριακό σύστημα τη λήψη δανείου και επισυνάψει το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Το ποσό για την επιχορήγηση θα παραμένει δεσμευμένο μέχρι και 75 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης υποβολής αίτησης δανείου για την οικεία Περιφέρεια (σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα). Εντός του διαστήματος αυτού θα πρέπει να εγκριθεί το δάνειο ή ο ενδιαφερόμενος να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου.

Για τις αιτήσεις που εντάσσονται σε «ειδική περίπτωση», η προθεσμία των 75 ημερών λογίζεται από την ημερομηνία ηλεκτρονικής ενημέρωσης του ωφελουμένου για την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων για την έγκριση.

Πηγή: Εξοικονόμηση κατ’ οίκον: Ανοίγει η πλατφόρμα για αίτηση χρηματοδότησης σε Αττική και Ν. Αιγαίο | iefimerida.gr

Νεότερη ενημέρωση (1/7/2018)

Σύμφωνα με το πληροφοριακό σύστημα του ρογράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ », το Σάββατο 30/6 ολοκληρώθηκε η δυνατότητα στους υφιστάμενους και μόνον χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων (που έχουν ανακληθεί), για όλες τις Περιφέρειες.

Χαρακτηριστικά, η ενημέρωση στο πληροφοριακό σύστημα, αναφέρει:

“Από την Κυριακή 1/7/2018 διακόπτεται για όλες τις Περιφέρειες η δυνατότητα σε υφιστάμενους χρήστες του συστήματος για επεξεργασία, ανάκληση και εκ νέου υποβολή αιτήσεων.

Τεχνικά προβλήματα που είχαν ανακύψει κατά τη δημιουργία / επεξεργασία και υποβολή της αίτησης έχουν αντιμετωπιστεί. Οι ακυρωμένες αιτήσεις παραμένουν στο σύστημα και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην λίστα αιτήσεων τους.”

Σε εξέλιξη παραμένει η διαδικασία υποβολής αίτησης για την υποβολή λήψης ή μη δανείου, για την οποία ισχύουν τα εξής:

  • Για αιτήσεις που έχουν οριστικοποιηθεί έως την έναρξη της δυνατότητας επιλογής λήψης ή μη δανείου από την Περιφέρεια στην οποία ανήκουν και έχουν πάρει εξαψήφιο αριθμό πρωτοκόλλου, το χρονικό διάστημα που ο ενδιαφερόμενος έχει στην διάθεσή του για να υποβάλλει αίτηση για λήψη ή μη δανείου και να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία είναι 75 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων στην Περιφέρεια στην οποία ανήκει. Π.χ. ωφελούμενος ανήκει στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης όπου η δυνατότητα επιλογής λήψης ή μη δανείου έχει δοθεί από τις 21/05/2018, το διάστημα των 75 ημερών αρχίζει από τις 21/05/2018.
  • Για αιτήσεις που έχουν οριστικοποιηθεί μετά την ημερομηνία έναρξης της δυνατότητας επιλογής λήψης ή μη δανείου στην Περιφέρεια στην οποία ανήκουν (έχει δοθεί η δυνατότητα να οριστικοποιήσουν οι ενδιαφερόμενοι την αίτησή τους έως και 30/06/2018), το χρονικό διάστημα που ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλλει αίτηση για λήψη ή μη δανείου και να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία είναι από την ημερομηνία οριστικοποίησης της αίτησής του. Π.χ. ωφελούμενος οριστικοποιεί την αίτησή του στις 25/05/2018 και ανήκει στη Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, το διάστημα των 75 ημερών αρχίζει από 25/05/2018.

Επισημαίνεται και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

  • Εντός του διαστήματος αυτού των 75 ημερών θα πρέπει να εγκριθεί το δάνειο ή ο ενδιαφερόμενος να «θέσει» την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή» χωρίς τη λήψη δανείου. Στο ανωτέρω διάστημα των 75 ημερών περιλαμβάνεται και ο χρόνος για τον πιστοληπτικό έλεγχο από την τράπεζα ο οποίος διαρκεί έως 30 ημέρες, από την προσκόμιση του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
  • Υπενθυμίζεται ότι για τις αιτήσεις που εντάσσονται σε «ειδική περίπτωση», η προθεσμία των 75 ημερών λογίζεται από την ημερομηνία ηλεκτρονικής ενημέρωσης του ωφελουμένου για την ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων για την έγκρισή τους και συνεπώς τα ανωτέρω δεν έχουν εφαρμογή για τις εν λόγω αιτήσεις.

Η επόμενη φάση του προγράμματος αφορά στην κατάρτιση πίνακα κατάταξης αιτήσεων προς υπαγωγή και πίνακα απόρριψης αιτήσεων ανά Περιφέρεια και Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, με στόχο την έκδοση της τελικής απόφασης για την υπαγωγή των αιτήσεων των Ωφελουμένων στο Πρόγραμμα (Απόφαση Υπαγωγής).

Πηγή: B2Green

Νεότερη Ενημέρωση (12/7/2018)

Την υπαγωγή των πρώτων 13.502 αιτήσεων στο Πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ» του ΥΠΕΝ που εγκρίθηκαν στις 12 Ιουλίου 2018 από την αρμόδια Επενδυτική Επιτροπή, ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τονίζοντας ότι μετά την εξέλιξη αυτή, οι δικαιούχοι μπορούν από αύριο το πρωί να ξεκινήσουν με ασφάλεια τα έργα που προγραμματίζουν.

Ο συνολικός επιλέξιμος προϋπολογισμός των παρεμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών που εγκρίθηκαν, είναι 190,17 εκατ. ευρώ, ποσό που θα αρχίσει να διοχετεύεται στην αγορά.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, η συντριπτική πλειονότητα των υπαγωγών αφορά χαμηλότερα εισοδήματα και κατοικίες χαμηλής ενεργειακής κατηγορίας ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν και νέες υπαγωγές.

Νεότερη Ενημέρωση (19/7/2018)

Το ΕΤΕΑΝ έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των πρώτων δικαιούχων του νέου Προγράμματος “Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ” του ΥΠΕΝ, εκδίδοντας τη σχετική απόφαση υπαγωγής.

Συνολικά υπάγονται: 13.502 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 190.179.493,69 €.

Οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος για κάποιες αιτήσεις, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.

Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ενημερώνονται μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, για τις αποφάσεις υπαγωγής και η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, ήτοι των δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).

Δείτε αναλυτικά τους όρους της απόφασης υπαγωγής μαζί με τις υποχρεώσεις των ωφελούμενων καθώς και όλα τα ονόματα στην απόφαση του ΕΤΕΑΝ, εδώ.

 

Πηγή: B2Green.gr

 

Νεότερη ενημέρωση (22/7/2018)

Από την Δευτέρα 23/7/2018, αλλάζει η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμμής Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας.

Η νέα ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας την οποία οι χρήστες παρακαλούνται να χρησιμοποιούν είναι support.ekoii@exoikonomisi2-ypen.gr

Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας η προηγούμενη ηλεκτρονική διεύθυνση (support.ekoii@prv.ypeka.gr) θα συνεχίζει να δέχεται μηνύματα, τα οποία για μεταβατικό διάστημα μέχρι την απενεργοποίηση της θα προωθούνται και θα απαντώνται από τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση.

Υπενθυμίζεται ότι ή εν λόγω γραμμή υποστήριξης δεν αφορά την διαδικασία καταχώρησης στοιχείων για την υποβολή δανείου, για θέματα της οποίας οι αιτούντες πρέπει να καλούν στις γραμμές εξυπηρέτησης της τράπεζας της επιλογής τους.

Διευκρινίσεις για την δήλωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης χρηστών στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»:

Σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται προβλήματα με την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που οι χρήστες εισάγουν στο πληροφοριακό σύστημα, συστήνεται η αλλαγή της και η καταχώρηση νέας.

Σε κάθε περίπτωση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή χρηστών θα πρέπει να δηλώνεται για 1η φορά στο πληροφοριακό σύστημα για να γίνει αποδεκτή.

Πηγή: B2Green.gr

Νεότερη Ενημέρωση (23/7/2018)

Αναρτήθηκε το 3ο εγχειρίδιο εισαγωγής στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του νέου “εξοικονομώ” που αφορά στην Διαχείριση αίτησης μετά την Έκδοση της Απόφασης Υπαγωγής.

Μπορείτε να κατεβάσετε το εγχειρίδιο από εδώ.

Νεότερη Ενημέρωση (24/7/2018)

Ανακοινώθηκε σήμερα η απόφαση Τροποποίησης της Πράξης «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ» με Κωδικό ΟΠΣ 5007782 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης η οποία αυξάνει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος “Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ”.

H τροποποίηση της ανωτέρω πράξης έχει ως αντικείμενο:

  • Την αύξηση του προϋπολογισμού της πράξης από τα 180.055.556€ στα 487.730.282€ προκειμένου να χρηματοδοτηθούν περισσότερες αιτήσεις ιδιοκτητών ακινήτων.
  • Την τροποποίηση των ποσοστών επιλέξιμης δαπάνης ανά γεωγραφική περιφέρεια ώστε να συμβαδίζουν με τη χωροθέτηση των υποβληθεισών αιτήσεων
  • Την αύξηση του προϋπολογισμού των υποέργων Νο 1 έως Νο 5 ώστε να καλύπτεται ο αιτούμενος προϋπολογισμός των αιτήσεων.
  • Την μείωση του προϋπολογισμού του υποέργου Νο 8 που αφορά υπηρεσίες helpdesk για τη δράση.
  • Την αύξηση του προϋπολογισμού του υποέργου Νο 9 διότι αυξήθηκε ο αριθμός των αιτήσεων και κατ’επέκταση ο προϋπολογισμός της πράξης που θα διαχειρισθεί ο σύμβουλος υποστήριξης.
  • Την αύξηση του προϋπολογισμού του υποέργου Νο 12 προκειμένου να καλυφθεί τυχόν ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης.

Μπορείτε να κατεβάσετε την απόφαση τροποποίησης από εδώ.

Οι ωφελούμενοι των ανωτέρω αιτήσεων (αλλά και όλοι όσοι βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης δανείου), θα πρέπει να ερευνήσουν άμεσα την αγορά και να καταλήξουν σε προμηθευτές και συνεργάτες.

Νεότερη Ενημέρωση (31/7/2018)

Ξεπέρασαν ήδη τα 400 εκατ. ευρώ οι πόροι που θα εισρεύσουν στην οικονομία άμεσα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ΄ οίκον ΙΙ» σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Σήμερα, συνεδρίασε η Επενδυτική Επιτροπή και ενέκρινε την υπαγωγή επιπλέον 14.709 αιτήσεων, για τις οποίες ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων αντιστοιχεί σε 224,62 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη 175,03 εκατ. ευρώ). Στις αιτήσεις, συμπεριλαμβάνονται 11.263 αιτήσεις οι οποίες έχουν λάβει προέγκριση δανείου από συνεργαζόμενες τράπεζες, ενώ για τις υπόλοιπες το ποσό πέραν της επιχορήγησης θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια. Όπως και στην προηγούμενη υπαγωγή, η συντριπτική πλειονότητα των αιτήσεων αφορά τα χαμηλότερα εισοδήματα, καθώς επίσης και κατοικίες χαμηλής ενεργειακής κατηγορίας. Οι δικαιούχοι μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών τους.

Συνολικά, οι μέχρι σήμερα υπαγωγές ανέρχονται σε 28.211, καλύπτοντας περίπου το 50% του προϋπολογισμού της άμεσης ενίσχυσης του προγράμματος. Συγκεκριμένα, ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων για το σύνολο των αιτήσεων είναι 414,8εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη 298 εκατ. ευρώ).

Νεότερες Ενημερώσεις (6/8/2018)

Στην τροποποίηση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ Οίκον II» που προωθείται, περιλαμβάνεται τροποποίηση της προθεσμίας επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος και προώθησή της σε κατάσταση «προς υπαγωγή», από 75 ημέρες, σε 110 ημέρες.

Η προθεσμία αυτή πρακτικά αφορά μια αίτηση όταν βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες τρέχουσες καταστάσεις:

  • 04.α Αίτηση οριστικά υποβληθείσα (αφορά την αίτηση στο Πρόγραμμα)
  • 04. Ενεργή αίτηση για λήψη δανείου (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
  • 04. Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
  • 04.γ Εκκρεμότητες οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
  • 04.β Απόρριψη οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)

Εφόσον η αίτηση σας βρίσκεται σε μια από τις άνω τρέχουσες καταστάσεις, παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε την καταληκτική προθεσμία που αφορά την αίτηση σας από την καρτέλα «Προθεσμίες» και ακολούθως να προβείτε έγκαιρα στις απαραίτητες από πλευράς σας ενέργειες αναλόγως της τρέχουσας κατάστασης της αίτησης σας:

  • Εάν η αίτηση σας στο Πρόγραμμα είναι Οριστικά Υποβληθείσα, όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα επιλογής ιδίων κεφαλαίων η δανείου. Τονίζεται ότι εντός της ανωτέρω προθεσμίας των 110 ημερών περιλαμβάνεται και διάστημα 30 ημερών που αφορά την τράπεζα για την εξέταση τυχόν αιτήματος δανείου σας. Επομένως εφόσον πρόκειται να υποβληθεί αίτημα δανείου, συνίσταται αυτό να λαμβάνεται υπόψη για να δίδεται ο ανάλογος χρόνος για εξέταση της αίτησης δανείου.
  • Εάν καταχωρείτε αίτηση δανείου (Ενεργή για λήψη δανείου), παρακαλούμε για την ολοκλήρωση της καταχώρησης και την υποβολή της αίτησης δανείου.
  • Εάν έχετε υποβάλει αίτηση δανείου και αυτή αξιολογείται από την τράπεζα (Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης), αναμένετε για την απάντηση της αξιολόγησης του αιτήματος δανείου.
  • Εάν κατά την αξιολόγηση της αίτησης δανείου από την τράπεζα έχουν προκύψει εκκρεμότητες, παρακαλούμε για την υποβολή των ζητούμενων δικαιολογητικών.
  • Εάν η αίτηση δανείου σας έχει απορριφτεί, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα εκ νέου επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος (ιδίων κεφαλαίων η δανείου).

Διευκρινίζεται επίσης ότι:

  • Η δυνατότητα για ακύρωση αίτησης δανείου μέσα από την Καρτέλα «Στοιχεία Δανείου» παρέχεται από το στάδιο υποβολής και μετά. Δηλαδή, εφόσον μια αίτηση δανείου καταχωρείται, για να ακυρωθεί θα πρέπει να προηγηθεί η υποβολή της.
  • Με την επιλογή «χωρίς δάνειο» (ίδια κεφάλαια) η αίτηση αποστέλλεται αυτόματα «προς υπαγωγή» ενώ με την επιλογή κατόπιν ακύρωσης νέας αίτησης δανείου, θα προστεθούν 45 ημέρες στην άνω προθεσμία. Η παράταση αυτή δίνεται 1 φορά.

Παράλληλα σε συνέχεια της πρώτης λίστας, το ΕΤΕΑΝ έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα τη δεύτερη λίστα δικαιούχων του νέου ‘εξοικονομώ’, εκδίδοντας τη σχετική απόφαση υπαγωγής που παρουσιάζει παρακάτω το B2Green.gr.

Συνολικά υπάγονται: 14.709 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 224.623.421,49 €

Υπενθυμίζεται ότι οι Ωφελούμενοι ενημερώνονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής για την υπαγωγή της αίτησης από το Δικαιούχο και αποδέχονται ηλεκτρονικά την απόφαση υπαγωγής κατά τα οριζόμενα στο κεφ. 6.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος. Στη συνέχεια προσέρχονται στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης (όπου απαιτείται), κατά τα οριζόμενα στο κεφάλαιο 4. Η ανωτέρω διαδικασία (ηλεκτρονική αποδοχή απόφασης, υπογραφή της σύμβασης όπου απαιτείται) ολοκληρώνεται εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

Επισημαίνεται ότι οι Ωφελούμενοι θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επιστολής έγκρισης της αίτησής τους πριν αποδεχθούν ηλεκτρονικά την Απόφαση Υπαγωγής, καθώς ο Δικαιούχος, βάσει των δικαιολογητικών που έχουν προσκομισθεί/ αναρτηθεί από τους Ωφελούμενους, θα διενεργήσει σε επόμενο στάδιο (και σε κάθε περίπτωση πριν την καταβολή των ωφελημάτων) τους απαραίτητους ελέγχους για τη διαπίστωση της τήρησης του συνόλου των όρων και προϋποθέσεων του Προγράμματος. Σε περίπτωση που κατά την ανωτέρω διαδικασία προκύψει ότι δεν πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος για κάποιες αιτήσεις, ο Δικαιούχος προβαίνει σε ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, της παραγράφου 6.2, κατά το μέρος που αφορά στις εν λόγω αιτήσεις και ενημερώνει μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων τους ενδιαφερόμενους.

Στην περίπτωση που έχει επιλεγεί λήψη δανείου, οι συνεργαζόμενοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, ενημερώνονται μέσω του πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής, για τις αποφάσεις υπαγωγής και η υπογραφή της δανειακής σύμβασης από τον Ωφελούμενο πραγματοποιείται εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, ήτοι των δύο (2) μηνών από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής.

Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, όπως αυτά περιγράφονται στον Πίνακα 2, είναι 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Υπαγωγής (συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου).

Δείτε αναλυτικά τους όρους της απόφασης υπαγωγής μαζί με τις υποχρεώσεις των ωφελούμενωνκαθώς και όλα τα ονόματα στην απόφαση του ΕΤΕΑΝ, εδώ.

Πηγή www.b2green.gr

Νεότερη Ενημέρωση (10/8/2018)

Με τροποποίηση που θα ισχύσει ειδικά για τις ημέρες 13/8/2018 και 14/8/2018, η Γραμμή Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας θα παρέχεται μόνο μέσα από μία (1) τηλεφωνική γραμμή (213.1513.139), από 10:00 έως 16:00. Από τις 16/8/2018, θα επαναλειτουργούν και άλλες δύο (2) τηλεφωνικές γραμμές (213.1513.780, -781).

Η ηλεκτρονική διεύθυνση για την αποστολή γραπτών μηνυμάτων (support.ekoii@exoikonomisi2-ypen.gr) εξακολουθεί να ισχύει.

Διευκρινίζεται ότι ή γραμμή υποστήριξης δεν αφορά την διαδικασία καταχώρησης στοιχείων για την υποβολή δανείου, για θέματα της οποίας οι αιτούντες πρέπει να καλούν στις γραμμές εξυπηρέτησης της τράπεζας της επιλογής τους.

Μπορείτε να αναζητήσετε κατασκευαστές αλουμινίου για τα αρχιτεκτονικά συστήματα EUROPA εδώ.

Υπενθυμίζουμε ότι για απορίες/διευκρινίσεις σχετικά με το πρόγραμμα μπορείτε να επικοινωνήσετε με το 2108021317, τη γραμμή τεχνικής υποστήριξης στο 2262032100 και στο email marousi@profil.gr.

Add comment